La oss snakke om sex

Få med deg arrangementet vårt om å snakke om sex og seksualitet i barnehage og skole. Vi inviterte til en prat med fagfolk som du nå kan se i sin helhet på YouTube fram til 14.04.21.

• Start:19.02.2021, kl. 18:00
  • Slutt:19.02.2021, kl. 19:15
  • Sted:
  • Pris:Gratis

Se arrangementet her.

Ikke medlem? Meld deg inn her gratis :)

Hvor trygg er du på å snakke om sex?

Hva skjer når læreren synes det er flaut å snakke om sex? Er seksualundervisning i skolen fortsatt kjønnssykdommer og moralske pekefingre? Og kan man snakke om sex i barnehagen? Komiker og lærer Sofie Frøysaa og psykolog Benjamin Silseth møter pedagog og sexolog Margrete Wiede Aasland for å se nærmere på hva god seksualundervisning i barnehage og skole kan være.

Sofie og Benjamin

Sofie Frøysaa

Sofie Frøysaa er komiker og utdannet grunnskolelærer, blant annet kjent som medforfatter av boka Jenteloven og vinner av den anerkjente Stå Opp-prisen 2019.

Benjamin Silseth

Benjamin er psykolog og tidligere kjent fra NRK-serien Trekant, og er aktuell med podkasten Baarli & Benjamin går i terapi. Benjamin jobber til daglig med barn og unge.

Margrete

Margrete er spesialist i sexologisk rådgivning, samtaleterapeut, foredragsholder, forfatter, veileder og pedagog. Hun bistår både universiteter og høyskoler med rådgiving og undervisning, samarbeider med kommuner og andre instanser. Hun jobber som terapeut ved Sexologisenteret i Oslo.